Update Australië - Reisverslag uit Mildura, Australië van Henri Pongers - WaarBenJij.nu Update Australië - Reisverslag uit Mildura, Australië van Henri Pongers - WaarBenJij.nu

Update Australië

Door: Henri

Blijf op de hoogte en volg Henri

19 Maart 2014 | Australië, Mildura



Hee allemaal, ik zit inmiddels alweer een aantal weken in Australië. De afgelopen 2 weken heb ik op een boerderij overnacht. De eerste week heb ik in een auto geslapen samen met Guiseppe een italiaan waarmee ik van Melbourne naar Merbein ben gegaan. De eerste week was er geen werk voor ons, maar we konden werken tegen kost en inwoning. We begonnen de eerste dag met wat klusjes op de boerderij. De rest van de week moesten we knoflook pellen oid. Erg simpel om te doen, maar wel erg zwaar om de hele dag in de zon te werken met veel vliegen om je heen. Uiteindelijk hebben we ook geholpen met knoflook planten. Bijna elke dag krijgen we van boer Ross een australische bbq met veel vlees en bier. Onze accommodatie is afzien, we hebben smerige douches en wc's. Ook veel spinnen, waaronder de redback spider die o.a. in de douche en de wc zit. Elke dag wordt er voor mij Italiaans gekookt als we geen bbq hebben dus zo slecht is het niet. Er is hier verder niet veel te doen, maar we hebben een auto die we mogen gebruiken van Ross en de eerste keer reden we mee met Anna een Iers meisje. Dit meisje wilde perse rijden, maar ze wist niet hoe ze moest schakelen (lees auto besturen). Een ritje dat normaal 5 min duurt koste haar een kwartier en in dat kwartier zijn we ontsnapt aan minstens drie ongelukken. Het was zelfs zo erg dat mensen uit het dorp Ross opgebeld hebben dat ze nooit meer mag rijden. Nu ben ik de bestuurder van de auto. Verder is hier weinig te doen en heb ik geen internet op de boerderij. Toch is dit niet erg want nu zitten we elke avond met een groep buiten gezelkig te kletsen en wat te drinken. Verder zie ik elke dag een opa in een golfkarretje over het terrein rijden en racet het zoontje van Ross (5 jaar) over het terrein met een quad of een trekker. Verder gebeurt hier niet zoveel en liggen de salarissen schandalig laag, het is hier zelfs zo erg dat de Chinezen die komen op de boerderij binnen een dag zijn vertrokken, alleen de Europeanen blijven. Guiseppe en ik hopen morgenochtend 3.40 met de bus te vertrekken van mildura naar griffith en van daar verder richting Sydney te gaan. Helaas moet ik nu nog 13 uur wachten op de bus in mildura.

cya later

  • 19 Maart 2014 - 08:46

    Andries:

    Hej kerel klinkt echt interessant! succes daar en ontloop de redback spider :)

  • 19 Maart 2014 - 09:34

    Maarten En Dianne:

    Sjonge zeg dat klinkt heerlijk avontuurlijk. En super relaxed lijkt me zonder internet en lekker veel buiten. Je komt vast super gezond terug ;-)

  • 19 Maart 2014 - 12:52

    Jan Ten Brinke:

    Hallo Henry leuk om je verhaal te horen zijn die spinnen giftig ?
    Ik wens je nog veel avontuur en een leuke tijd in Sydney
    Groetjes Wellemoet en Jan

  • 19 Maart 2014 - 16:08

    Fenneke Vosman Ponges:

    hee hendri leuk om wat van je te horen en de foto van de spin vonden de kinderen en Arnold ook best eng brrrrrrrr nou succes verder he !!!liefs de vosmannetjes

  • 19 Maart 2014 - 18:35

    Ellen Egberts:

    Beste neef,

    Goed om wat van je reis te lezen. haha vraag me af binnen hoeveel autorijlessen je je rijbewijs haalt in Ierland. & leuk dat je een reismaatje hebt. Blijven texten he, maar vooral genieten daar! Blijf ook via de Schietbaanweg uiteraard op de hoogte van je.

    Groetjes & liefs Ellen

  • 19 Maart 2014 - 20:19

    Jenrike:

    Ha Henri,

    Fijn dat het goed gaat daar. In gedachten zien we je al zitten met al die vliegen om je hoofd. Slaan ze niet op de vlucht van de knoflookgeuren? Die spin klinkt ook erg griezelig, maar goed des te meer zul je straks alles in Nederland weer waarderen ;-) doe voorzichtig, want het gevaar zit daar soms ook in een klein autootje ehhh hoekje..

    Groetjes,
    Ronald, Jenrike, Hanneroos, Lhajenne en Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mildura

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Glenreagh, NSW

08 April 2014

Darlington NSW, Australië

19 Maart 2014

Update Australië

01 Maart 2014

Eerste week Australië
Henri

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 2740

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: